آبان ۲۳, ۱۳۹۶

عوامل برانگیزاننده اختلال اضطراب اجتماعی

عوامل برانگیزاننده اختلال اضطراب اجتماعی

عوامل برانگیزاننده اختلال اضطراب اجتماعی

بیشتر افراد در موقعیت های خاص مثل مصاحبه برای استخدام یا صحبت در جمع دچار تنش و اضطراب می شوند. اما اختلال اضطراب اجتماعی چیزی فراتر از خجالت یا استرس موقعیتی است.

با اضطراب اجتماعی، ترس شما از شرمنده‌شدن آنقدر شدید است که باعث اجتناب شما از موقعیت‌های اضطراب‌برانگیز می‌شود. هرچقدر هم که اضطراب شما دردناک باشد، خوشبختانه راه حل هایی برای رسیدن به آرامش و راحتی در موقعیت های اجتماعی وجود دارد.

اضطراب اجتماعی چیست؟

داستان رویا
رویا به تازگی در کلاسی ثبت نام کرده است. امروز اولین روز کلاس است و او می ترسد که استاد از اعضای کلاس بخواهد که خود را معرفی کنند. او می داند که این کار، کار بزرگی نیست اما واقعا او را دچار استرس کرده است. هر زمان که او می خواهد در حضور چند نفر صحبت کند ، صدایش شروع به لرزیدن می کند و صورتش سرخ می شود.

اختلال اضطراب اجتماعی (فوبیای اجتماعی) عبارت از ترس شدید از موقعیت های اجتماعی خاص (خصوصا موقعیت هایی که برایتان ناآشنا است یا در آنها احساس می کنید مورد توجه یا ارزیابی هستید) است. این موقعیت های اجتماعی ممکن است آنقدر شما را تحت استرس قرار دهد که تصمیم بگیرید ار آنها اجتناب کنید.

زیربنای اختلال اضطراب اجتماعی ترس از مورد مورد نقد قرار یا قضاوت قرار گرفتن و شرمنده شدن در مکان عمومی است. شما ممکن است نگران این باشید که مردم در مورد شما فکر بدی بکنند یا در مقایسه با دیگران وجهه خوبی نداشته باشید. حتی اگر بدانید این ترس غیرمنطقی است نمی توانید خودتان را آرام کنید.

عوامل برانگیزاننده اختلال اضطراب اجتماعی

موقعیت های زیر موقعیت هایی هستند که اغلب برای افراد دارای اختلال اضطراب اجتماعی تنش‌زا محسوب می شوند:
ملاقات با افراد جدید
در مرکز توجه بودن
دیده شدن در زمان انجام یک کار
صحبت در جمع
جرا روی صحنه
مورد ارزیابی یا نقد قرار گرفتن
صحبت با افراد مهم
صدا زده شدن در کلاس
غذا خوردن در یک مکان عمومی
شرکت در مهمانی یا دیگر جمع های اجتماعی

۰/۵ (۰ دیدگاه)



0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها