۳ راه غلبه بر اضطراب اجتماعی

اشتراک گذاری:

روش های غلبه بر اضطراب اجتماعیبه یاد داشته باشید که اضطراب اجتماعی بخشی طبیعی از زندگی است. اکثر مردم هنگامی که دارند در مصاحبه‌ای شرکت می‌کنند یا در حضور جمع مورد انتقاد واقع می‌شوند، یا به صورت غیر‌منتظره از آنها می‌خواهند که در یک جلسه مهم یا عروسی یک دوست در حضور جمع صحبت کنند احساس اضطراب می‌کنند.

هیچ کاری از دستتان بر نمی‌آید تا از شر کل اضطراب اجتماعیتان خلاص شوید اما می توانید یاد بگیرید که بر اضطرابی که در زندگیتان تداخل ایجاد کرده و محدودتان می‌کند، غلبه کنید و آن را در محدوده‌های قابل کنترلی نگاه دارید.

تغییر الگوهای تفکر برای غلبه بر اضطراب اجتماعی

این روش طراحی شده تا به شما کمک کند تا شیوه‌ای را که مطابق آن فکر می‌کنید، بازنشانی کرده و مورد آزمون مجدد قرار دهید. این مسأله در الویت قرار می‌گیرد چرا که ترس در اضطراب اجتماعی روی نظرات و ایده‌هایی تمرکز می کند که سایر مردم درباره شما دارند؛ ترس ازینکه ” نیازمند شناخته خواهید شد” یا اینکه “دستتان رو خواهد شد و پته‌تان روی آب خواهد افتاد” .

پیشنهاد می کنم ویدیو چگونه بر اضطراب اجتماعی خود غلبه کردم را نیز مطالعه نمایید.

انجام کارها به شیوه متفاوت برای کاهش اضطراب اجتماعی

ترس باعث می‌شود که بخواهید خود را ایمن نگاه دارید اما رفتارهای امن و بی‌خطر و اجتنابی به جای این که مشکل را بهبود بخشند، باعث وخیم‌تر شدن آن می‌شود. گرچه به نظر مخاطره‌آمیز می‌آید، اما بهتر است که از تلاش برای محافظت خود به این روش‌ها دست بردارید، چرا که اینکار، بهترین راه برای فرا گرفتن این نکته است که در حقیقت به چنین کارهایی نیاز ندارید.

کاهش توجه روی خودتان برای غلبه بر اضطراب اجتماعی

خود‌آگاهی، از تمرکز و توجه شما روی خودتان نشأت می‌گیرد. این کار باعث می‌شود که به طرز فزاینده‌ای از حس‌ها، احساسات، افکار و رفتارهای ناراحت خود آگاه و مطلع شوید. بجای آن، تمرکز آگاهانه روی افراد و چیزهای خارج از خودتان اجازه می‌دهد که ناراحتی و تألم موجود از بین برود و شما را در ارتباط بیشتری با آنچه که در اطراف شما در حال رخ دادن است قرار دهد.

مطالب پیشنهادی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *