شهریور ۱۱, ۱۴۰۱

تأثیر جر و بحث والدین بر روی فرزندان

بسیاری از والدین دارای فرزند از جر و بحث نزد فرزندان خود، خودداری می‌کنند. این عمل قابل تحسین است، مسلماً فرزندان ما هرگز نباید در معرض داد و فریاد و خشونت بدنی باشند زیرا پیامی نادرست را انتقال می‌دهد از طرفی فرزندانی که هرگز شاهد جر و بحث والدین نبوده‌اند، این انتظار غیرواقع‌بینانه در آنها شکل می‌گیرد که بزرگسالان هرگز جر و بحث و دعوا نمی‌کنند که این درکی نادرست است.

تأثیر جر و بحث والدین بر روی فرزندان

جر و بحث والدین

اولین اختلاف این فرزندان در آینده با همسرانشان، تراژدی بزرگی خواهد شد. بهتر و عاقلانه‌تر این است که فرزندان ما بدانند حداقلی از اختلافات در بین والدین روی می‌دهد تا در این صورت بتوانند مهارت‌های مناسب حل تعارض را از والدین خود یاد بگیرند. زوج‌ها از طریق مواجهه صحیح با اختلاف‌های موجود در رابطه و تلاش به منظور کسب راه‌حل‌های رضایت بخش، همکاری نزدیک خود را اثبات می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اهمیت رابطه‌ای گرم، صمیمی و مداوم بین مادر و کودک

واقعیتی همگانی در زندگی زناشویی این است که تمامی زوج‌ها مشکلاتی دارند و برخی از این زوج‌ها در حل مشکلات دارای مهارت بیشتری هستند. داشتن مهارت بالا در برقراری ارتباط، تمایل بیشتر در درمیان گذاشتن احساسات و همچنین نداشتن حالت دفاعی در برابر یکدیگر، باعث حل رضایت بخش تعارضات بین زوجین می‌شود.

۰/۵ (۰ دیدگاه)



0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها