آبان ۲۹, ۱۳۹۶

اهمیت روابط عاشقانه برای زنان

اهمیت روابط عاشقانه برای زنان

اهمیت روابط عاشقانه برای زنان


از آنجایی که زنان برای روابط شخصی و عاشقانه، نسبت به دست‌آوردها و پیشرفت‌ها بیشتر ترغیب می‌شوند، روان‌شناسان دریافتند که زنان، بیشتر از مردان، به روابط عاشقانه‌ی اولیه خود به خاطر احترام به خویش و اعتماد به نفس وابستگی دارند.

بسیاری از زنان‌ آسیب‌دیده از طرحواره‌های سنتی دربارۀ زنانگی پیروی می‌کنند و نقش خود را به عنوان همسر و مادر جزء اصلی هویت خود می‌دانند.

زن بر این باور است که مسئولیت اولیه او ایجاد یک خانه شاد است. وقتی شریک زندگی‌اش او را مورد ضرب و شتم قرار می‌دهد، به «دلیل» این است که او نتوانسته مرد خود را خوشحال و راضی کند و در مهمترین نقش زندگی خود شکست خورده است بنابراین باارزش و دوست داشتنی نیست.

زنان آسیب‌دیده اغلب توسط شریک زندگی خود از جامعه منزوی نگه داشته می‌شوند. مرد فعالیت‌های همسرش را محدود می‌کند و دیدار دوستان را منع می‌کند تا اینکه واقعاً منزوی و تنها شود. زن پسخوراند کمی از دیگران یا فعالیت‌های خارج از خانه دارد. از طرف دیگر، انزوای زن آسیب‌دیده پنهانی‌تر می‌شود.

زنان موفقی که در زندگی عاطفی شکست خورده‌اند

مواردی از وکلای موفق وجود دارد که خود آنها مورد ضرب و شتم همسران خود هستند. این زنان در دادگاه وکیل مدافع هستند و برای موکل های خود سخت مبارزه می‌کنند و موفق می‌شوند. اما شب در خانه انتظار می‌رود که شام همسر خود را آماده کنند و اگر شوهر از غذا یا وضع ظاهر همسرش یا حتی صحبت های او خوشش نیاید، ممکن است کتک بخورند.

چنین زنانی که در محل کار خود احساس قدرت و مهارت می‌کنند ولی معتقدند اگر نتوانند شوهر خود را خشنود کنند، زن موفقی نیستند و مانند سایر زنان کتک خورده اعمال خشونت نسبت به خود را با خجالت و شرمساری و ناراحتی و آشفتگی پنهان می سازند.

اگر زن آسیب‌دیده واقعاً توسط شوهر خود محبوس شود یا اگر او خود را به دلیل خجالت و سکوت، از دیگران منزوی کند، نمی تواند پسخوراند از دیگران بگیرد. فرد ضارب تنها منبع اطلاعاتی او درباره جذابیت، مهارت و ارزشمندی‌اش خواهد بود. وقتی ضرب و شتم و انزوا تداوم یابد، زنان گزارش می‌دهند که کمتر به یاد می‌آورند که قبل از اینکه ضرب و شتم آغاز شود « چه کسی بوده‌اند »

مرد در دوره سازش و آشتی عاشقانه، اغلب احترام به خویش آسیب دیده او را با عشق و ستایش کردن بازسازی می‌کند بنابراین تعجب آور نیست که برای زن بسیار دشوار باشد که وقتی چنین استیصالی را از شوهرش می‌بیند، او را ترک کند و آسان‌تر است که تا حدی باور کند که این بار وضع فرق دارد و اوضاع بهتر خواهد شد.

۰/۵ (۰ دیدگاه)



0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest

1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
تجهیزیار

جالب بود ! سپاس از اطلاعات تان !